VIKTIG - har vi riktige opplysninger om deg og din familie?

Postet av Sørumsand IF den 28. Okt 2016

Fra 1. januar 2017, er alle idrettslag i Norge pålagt å ha et elektronisk medlemsregister. Dette skyldes bla. at Norges Idrettsforbund ønsker å ha bedre kontroll på antall medlemmer i idrettslagene rundt omkring i hele landet, siden den økonomiske støtten fra NIF baserer seg på antall betalende medlemmer. Hele det nye systemet er basert på at alle medlemmer må ha sin egen personlige side på minidrett.no. Her må du selv vedlikeholde dine egne, personlige opplysninger. Vi har konvertert alle som vi har i våre systemer, men du må selv gå inn og sjekke at alle opplysningene som ligger der, er korrekte.

Vi har valgt å bruke Klubbadmin -systemet som NIF selv har utviklet for idretten i Norge.

Minidrett.no er demed din personlige side inn mot idrettens medlemsregister og idrettens systemer generelt. I forbindelse med implementering av dette systemet, kan det være at vi har feil opplysninger liggende inne. Vi har derfor opprettet en egen mailadresse hvor du kan gjøre dine henvendelser hvis du får en faktura som er feil, eller du lurer på noe annet. Send en mail til medlemsregister@sif.no, hvis dette er tilfelle. Eller aller helst - ring idrettens supporttelefon på tlf.nr. 03615.

Det som er spesielt viktig å sjekke ut, er om du ligger inne med riktig mailadresse og telefonnummer, samt at familiemedlemmer er linket til hverandre. Dette fordi at fakturaene på medlemskontingenten og treningsavgiften nå blir sendt ut via Klubbadmin og du får dette rett i mailboksen din. Hvis du ligger inne med feil mailadresse, vil du heller ikke få hverken fakturaer eller annen viktig informasjon som vi ønsker å sende til deg.

31. desember foretas den automatiske opptellingen av antall medlemmer i SIF. Gruppene får deretter økonomiske midler fra Norges Idrettsforbund, basert på medlemmer pr. gruppe som har betalt medlemskontingent. Hvis den ikke er betalt, vil gruppen din gå glipp av kjærkomne penger og du er heller ikke dekket av forsikringsordningen (gjelder spesielt de over 19 år.). Du får heller ikke anledning til å stemme på årsmøtet, hvis medlemskontingenten ikke er betalt. Iflg. NIF`s lover, har du strengt tatt heller ikke anledning til å drive med aktivitet i idrettslaget hvis medlemskontingenten ikke er betalt.

Vi ser at det er flere aktive medlemmer som ikke har betalt medlemskontingenten sin (til tross for 2 purringer), og vi håper derfor at alle kan gjøre dette så fort som mulig.

Gå derfor inn på minidrett.no idag og sjekk at det ligger inne riktige opplysninger på deg og din familie. Ring gjerne idrettens support-telefon på 03615 (kl. 08.00 - 20.00), - de er der for dere og vil hjelpe dere hvis behov.